Homo-reklam får uppföljare
Qx.se har tidigare skrivit om hur organisationen One Million Moms uppmanade till en bojkott av kexföretaget Honey Maid, efter att de visat en barnfamilj med två pappor i sin reklamsnutt.
Negativ och positiv respons
Korrigeringsförslag och upprörda reaktioner vällde in till kexföretaget, men det var inget jämfört med hur mycket positiv feedback de fick. I sin nya reklamsnutt skriver de ut all negativ respons som skickats in till dem och bygger ett kraftigt ställningstagande.
Enligt reklamfilmen, som kan ses här nedanför, fick de tio positiva kommentarer för varje negativ. One Million Moms har ännu inte kommenterat den nya reklamfilmen på sin hemsida.
Uppdaterad 2016-11-15
Hjälp oss att komma ut
För att QX som månads- och nyhetstidning skall kunna fortsätta ge röst åt regnbågssamhället i hela sin fantastiska bredd behöver vi ditt stöd!
Som prenumerant får du månadstidningen digitalt före alla andra och du kan även välja att få den hemskickad. Med ditt stöd kan vi fortsatt komma ut!