Den kristna lobbygruppen One Million Moms (OMM) har fått skoskav igen och den här gången är det dejtingappen Hinge som väckt deras ilska. Anledningen är enligt OMM en reklamfilm som visar en rad par, däribland samkönade, vilket LGBTQ Nation var först att uppmärksamma.
”Hinge försöker normalisera samkönade relationer i sin senaste reklamfilm där de visar både heterosexuella och homosexuella par. Deras senaste reklam, som just nu visas på tv, ser ut att ha gay- och lesbiska par i fokus.
Hinge försöker uppenbarligen ta ställning i det här kontroversiella ämnet istället för att vara neutrala i det kulturella kriget.
One Million Moms fortsätter att stå upp för den bibliska sanningen. Och här är den heliga skriften mycket tydlig i Romarbrevet 1:26-27 när det kommer till den här specifika sexuella perversionen.
Vi är bekymrade över hur den här reklamen trycker på hbtq-agendan och uppmuntrar till synd. Men vi är ännu mer bekymrade över att reklamfilmen visas på tider då barn sannolikt tittar på tv. För att göra problemet ännu större så har reklamen även visats under tidpunkter då familjer samlas runt tv:n vid fotbollsmatcher och under bästa sändningstid.
One Million Moms måste vara ihärdiga. Den heliga skriften säger upprepade gånger att homosexualitet är fel, och Gud kommer inte att tolerera den här syndiga naturen.” Skriver de i ett uttalande publicerat på deras hemsida.
Hinge som för övrigt är dejtingappen som den tidigare presidentaspiranten Pete Buttigieg sagt att han träffade sin man Chasten på, har gjort flera reklamfilmer där olika typer av par syns. Exakt vilken reklamfilm som fått OMM att rasa den här gången är fortsatt oklart.
Hjälp oss att komma ut
För att QX som månads- och nyhetstidning skall kunna fortsätta ge röst åt regnbågssamhället i hela sin fantastiska bredd behöver vi ditt stöd!
Som prenumerant får du månadstidningen digitalt före alla andra och du kan även välja att få den hemskickad. Med ditt stöd kan vi fortsatt komma ut!