Den amerikanska anti-hbtq lobbygruppen One Million Moms (OMM) rasar över skönhetsföretaget Sephoras nya reklamfilm. I filmen syns personer som ger varandra julklappar.
I ett segment öppnar en man ett paket som verkar vara från hans man och hans hundar. Paret delar sen en liten julpuss. Något som One Million Moms-ledaren Monica Cole fördömer med referens till Romarbrevet 1:26-27.
One Million Moms har även startat en namninsamling som de ska lämna in till Sephora i protest mot reklamfilmen. I skrivande stund har 12 668 skrivit under.
Det här är inte första reklamen som får OMM att se rött på grund av hbtq-inslag. Tidigare har de bland annat gett sig på JC, godisen Twix och en avokadomadrass.
Se den, enligt OMM, djupt problematiska reklamen nedan.
Hjälp oss att komma ut
För att QX som månads- och nyhetstidning skall kunna fortsätta ge röst åt regnbågssamhället i hela sin fantastiska bredd behöver vi ditt stöd!
Som prenumerant får du månadstidningen digitalt före alla andra och du kan även välja att få den hemskickad. Med ditt stöd kan vi fortsatt komma ut!