Alla som varit på Starbucks vet att de oftast tar ens namn och skriver på muggen och sen ropar upp namnet när kaffet är klart (även om det allt som oftast är felstavat). I den nya prisade reklamkampanjen ”Every name is a story” som visas i Storbritannien får vi se en transkille som under hela dagen får höra namnet som han är född till, men som han inte vill ha, Jemma. Doktorn, brevbäraren, skolpersonal, pappan – alla säger de Jemma, men när han kliver in på Starbucks får han äntligen namnet han själv vill ha – James.
Starbucks har lovat att samla in minst 100 000 pund genom försäljning av jungfrukakor formade och dekorerade som en sjöjungfrus svans. Pengarna ska gå till välgörenhet med fokus på transbarn.
Hjälp oss att komma ut
För att QX som månads- och nyhetstidning skall kunna fortsätta ge röst åt regnbågssamhället i hela sin fantastiska bredd behöver vi ditt stöd!
Som prenumerant får du månadstidningen digitalt före alla andra och du kan även välja att få den hemskickad. Med ditt stöd kan vi fortsatt komma ut!