Media

Företaget Fairchild DNR har i en studie listat vilka tidningar som lockar flest manliga homo eller bisexuella läsare. Det visade sig att killtidningen GQ och nöjesbibeln Entertainment Weeekly lockade flest bögar av alla tidningar på den amerikanska marknaden. GQ har 10.4% homo/biläsare och Entertainment Weekly har 10.4%.

GQ kan lättast beskrivas som en blandning av svenska killtidningarna Café och King med reportagen, mode, skönhet osv för män. Entertainment Weekly skriver om musik, film, tv och annat som rör nöjesbranschen i USA, och skriver ofta om gayfavoriter och uppmärksammar alla gay/bi-inslag inom populärkultur. De har haft två stora specialnummer om gay/bipersoner inom nöjesbranschen och frontade även Ellen DeGeneres stort efter att hon kommit ut.
Minst poppis är som sagt jakt, fiske och biltidningar. Hela 99.9% av North American Hunters manliga läsare är heterosexuella. Sedan följer North American Fisherman, 99.5% och Four Wheeler, 99.5%. Vapentidningen Guns & Ammo, 99.4%.

Publicerad: 2006-02-27 12:30:02