I helgen är det 10 år sedan ABBA The Museum öppnade och i samband med detta presenterar museet en helt ny utställning – ABBA Voyage. Utställningen tar med besökaren bakom kulisserna i skapandet av den virtuella konsertupplevelsen som man kan se i London och innehåller exklusiva intervjuer, bilder och de scenkläder som B Åkerlund skapat i samarbete med bland annat Dolce & Gabbana och Michael Schmidt.
ABBA The Museum öppnade 2013 och har sedan dess lockat 2,5 miljoner besökare från hela världen.
– Jag kan inte komma på ett bättre sätt att fira ABBA The Museums 10-årsjubileum än med en ny utställning. Med hjälp av ABBA Voyage får vi följa med genom hela ABBA-historien – från den allra första början och in i framtiden. Vi ser väldigt mycket fram emot att välkomna både nya och återkommande gäster” säger Caroline Fagerlind, Head of Exhibitions på ABBA The Museum.
ABBA Voyage i London har setts av 1 miljon besökare sedan premiären för ett år sedan.
Hjälp oss att komma ut
För att QX som månads- och nyhetstidning skall kunna fortsätta ge röst åt regnbågssamhället i hela sin fantastiska bredd behöver vi ditt stöd!
Som prenumerant får du månadstidningen digitalt före alla andra och du kan även välja att få den hemskickad. Med ditt stöd kan vi fortsatt komma ut!