Att Madonna är Louis Vuittons nya ansikte våren 2009 har kanske inte undgått någon, men det har kanske däremot den ”behind the scenes”-video från kampanjplåtningen gjort som nu finns tillgänglig på Youtube. I videon får vi se en engagerad och lekfull Madonna under fotosejouren för vårkampanjen 2009, samt möta en inspirerad Marc Jacobs som berättar om influenserna för fotograferingen. I filmen berättar också Jacobs, som började arbetat med Louis Vuitton redan 1997, om hur lätt det var att få med Madonna i projektet: ”Jag skrev bara till henne och hon skrev tillbaka och sa: ’Gärna!’”.
Kampanjen är satt i klassisk parisisk cafémiljö, med rutiga golv och franska caféstolar. Kläderna, interiören och färgerna drar tankarna till såväl cabaret- och burleskscenen med Moulin Rouge som förebild, samtidigt som de också avspeglar den klassiska bilden av Paris rökiga konstnärscen under ett tidigt jugendblommande 1900-tal.
Filmen är en 4,5 minuter lång orgie av högklackade skor, väskor, armband, örhängen och massa Madonna. Se hela ”behind the scenes”-videon här, och få en känsla av våren och färgerna 2009:
Uppdaterad 2016-12-08
Hjälp oss att komma ut
För att QX som månads- och nyhetstidning skall kunna fortsätta ge röst åt regnbågssamhället i hela sin fantastiska bredd behöver vi ditt stöd!
Som prenumerant får du månadstidningen digitalt före alla andra och du kan även välja att få den hemskickad. Med ditt stöd kan vi fortsatt komma ut!