Manliga modellen Jamie Dornan, som tidigare gjort kampanjer för bland annat parfymen Dior Homme och även spelade svenska soldaten von Fersen i filmen Marie Antoinette, är mannen i kalsongerna i Calvin Kleins nya kampanj för hösten/vintern 2009. QX kontaktade Calvin Klein Sveriges representant Hans Lindeblad och ställde några frågor om kampanjen.
Just nu har Calvin Klein en ny kampanj uppe på reklampelare över hela Stockholm med manliga modellen Jamie Dornan, vad är tanken bakom kampanjen? Och vad vill ni förmedla?
– Tanken med kampanjen är att stärka vårt varumärke och förmedla det klassiska uttrycket för ”Calvin Klein – Sensuality & Simplicity”.
Varför valde ni Jamie Dornan till er nya kampanj?
– Jamie är stereotypen för en manmodell för Calvin Klein. Just på gång att slå igenom, välbyggd oh en hälsosam ”look”.
Var kan man se bilderna och hur länge sitter de uppe?
– Bilderna finns över hela världen under kvartal 4, 2009. Mest fokus på utomhusmedia men även print och web. Så även i Sverige.
Var kan man köpa underkläderna i den nya kampanjen?
– Calvin Klein Underwear för män finns överallt i hela Sverige. Största sortimentet hittar man på NK, Åhléns och uppercut.se.
Uppdaterad 2016-11-15
Hjälp oss att komma ut
För att QX som månads- och nyhetstidning skall kunna fortsätta ge röst åt regnbågssamhället i hela sin fantastiska bredd behöver vi ditt stöd!
Som prenumerant får du månadstidningen digitalt före alla andra och du kan även välja att få den hemskickad. Med ditt stöd kan vi fortsatt komma ut!