Crocband heter den nya satsningen på det som i folkmun aldrig kommer att sluta heta Foppatoffel. Slankare och trendigare är syftet med satsningen som skall göra skon, i antibakteriellt material och fotriktig form med cirkulationsknoppar inplacerade för förbättrad blodcirkulation, hetare än någonsin.
För gaysyrror och hbt-uskor är detta alltså ett hett tips. Färgerna på Crocband, alltså Foppatoffel med band bakom hälen, är svart, vit, navy, ljusrosa, lila, limegrönt, gult, khaki, choklad och rött.
– För sju år sedan fick vår Cayman-modell sitt stora genombrott och satte Crocs på världskartan. Nu tror och hoppas vi att Crocband kommer att upprepa den succén och att Crocs kommer att växa ytterligare som varumärke, säger Kimmo Salmi VD för Crocs i Norden i företagets pressmeddelande.
Uppdaterad 2016-11-15
Hjälp oss att komma ut
För att QX som månads- och nyhetstidning skall kunna fortsätta ge röst åt regnbågssamhället i hela sin fantastiska bredd behöver vi ditt stöd!
Som prenumerant får du månadstidningen digitalt före alla andra och du kan även välja att få den hemskickad. Med ditt stöd kan vi fortsatt komma ut!