Vi kan inte få nog av inkluderande reklamfilmer. Senast i raden av regnbågsuppmuntrande företag är Pantene som gjort en fin film om två amerikanska mammor och deras transdotter som berättar om hur dottern, Sawyer, hittade sig själ och vad håret betytt för hennes identitet.
Mammorna Ashley och Ellie såg tidigt hur Sawyer identifierade sig och har uppmuntrat henne att ta sin egen väg i livet. I filmen berättar de att dottern är en ”gammal själ i en ung kropp” medan de borstar hennes rosa-tonade hår.
“Håret är en stor del av vår identitet, och för unga LGBTQ+ personer som Sawyer, som väljer att uttrycka sig, sin stil och sin kreativitet genom sitt hår, så kan det hjälpa att de blir sedda”, skriver Pantene när de twittrade om filmen som i skrivande stund setts av nästan 280´.
Hair is a large part of our identity. And for LGBTQ+ youth like Sawyer, who choose to express themselves, their style, & their creativity through their hair style, it can help them feel seen.
Catch up with Sawyer and her mom Ashley & see how this family is #BeautifulLGBTQ 🌈💞 pic.twitter.com/GVjndXTqVN
— Pantene Pro-V (@Pantene) March 15, 2021
Hjälp oss att komma ut
För att QX som månads- och nyhetstidning skall kunna fortsätta ge röst åt regnbågssamhället i hela sin fantastiska bredd behöver vi ditt stöd!
Som prenumerant får du månadstidningen digitalt före alla andra och du kan även välja att få den hemskickad. Med ditt stöd kan vi fortsatt komma ut!