Det finns en Coca-Cola för henne, honom, hen och alla andra. Det är läskjättens budskap i den nya inkluderande reklamfilm.
Satsningen heter The wonders of us och är en del av företagets senaste kampanj En cola för alla. I filmsnutten syns personer av olika etniciteter, läggningar, religioner och könsidentiteter.
– Det här är ett strategiskt val från oss. Otroligt många tittar på Super Bowl och vi vill hylla mångfalden i den publiken, säger Coca-Colas vice PR-chef för Nordamerika Brynn Bardacke.
Super Bowl är finalmatchen i den nationella ligan för amerikansk fotboll. Den hålls årligen en söndag vid månadsskiftet januari/februari.
Hjälp oss att komma ut
För att QX som månads- och nyhetstidning skall kunna fortsätta ge röst åt regnbågssamhället i hela sin fantastiska bredd behöver vi ditt stöd!
Som prenumerant får du månadstidningen digitalt före alla andra och du kan även välja att få den hemskickad. Med ditt stöd kan vi fortsatt komma ut!