– Det känns verkligen intressant att samarbeta med studenter från Berghs, som är en av de bästa kommunikationsskolorna i världen. Studenterna har fått fria händer att skapa något nytänkande som skapar nyfikenhet för festivalen, säger Alf Kjeller, festivalchef för Stockholm Pride 2012 i ett pressmeddelande.
– Vår gemensamma målsättning är naturligtvis ett stort genomslag för festivalen, säger han vidare.
Kampanjen tas fram som ett examensprojekt av elever vid skolan.
– Att Pride valt att låta Berghs studenter arbeta med deras kommunikativa utmaning som ett examensprojekt passar väl in i årets tema, ”collaboration”. Temat öppnar för kreativa lösningar där kommunikation integreras i olika kanaler i dialog med mottagarna. Att få se studenternas idéer realiseras är väldigt starkt, närmare verkligheten än så kan man inte komma, säger Camilla Wallander, VD på Berghs School of Communication i pressmeddelandet.
Stockholm Pride arrangeras i år mellan den 30 juli till 5 augusti och Pride Park är i år åter i Tantolunden.
Uppdaterad 2016-11-15
Hjälp oss att komma ut
För att QX som månads- och nyhetstidning skall kunna fortsätta ge röst åt regnbågssamhället i hela sin fantastiska bredd behöver vi ditt stöd!
Som prenumerant får du månadstidningen digitalt före alla andra och du kan även välja att få den hemskickad. Med ditt stöd kan vi fortsatt komma ut!